• Home
  • Posts RSS
  • Comments RSS
  • Edit
  • ramadan f4

    20.8.11
    salam.... kenapa umat islam harus berpuasa..? sekarang dh hari ke21 umat islam seluruh dunia berpuasa... sama2 kita mencari mlm lailatul qadar k.. =)
    ....tapi kita pelik kn mngapa org melayu yg status nya di IC adalah islam tp xmcm islam..? fuhh...ikot depa ja kn nk puasa ke x... tambah klo tgok at shopping mall.. pergghh..kepi2 dgn balak uwh..alasan nk beli bju raya sma2.. mcm r sweet sgt... bju raya ntah beli xpn..gatai je lbey dr mmbeli.. bukan aku nk marah...sbub bnda depan mata aku... sabar je la...]
    ...ada plark kes ny...sorang minah ny sesenang ja dy post di fb yg dy xnk puasa..cz xbgon sahur..? sahih dh xbgon solat subuh... org brsahur last min sblom msok wktu sbuh baru mujarab..haha
    tapi kebanyakan org skrg brsahur pkui 1 pg....2 pg....alasan depa bg bub tkot esk xlqat bgun klo sahur lambat2..? ewaahhh....mcm to pla..?subuh hampa cmna..?
    hahaha...aku pernah di situasi to... time tuh baru darjah 3...aku tompang rumah kwn baik aku..sja nk brbuka sana..then dh pkui12..aku pn dah ngntok thap apa dh..tido la mlm uh..dgn nyenyak..ttba aku trkejut baru ja nk tido dlm kui 1 pg kwn aku kjut kan aku bgun..? aku tanya la for what..? she said "sahur laa..siap cpt,nk g mkn luar.."..aku pn dgn mamun siap la...
    haih.....tggal lagi 9 hari nk berpuasa.. sedih........
    apa2 pon cepat2 kejar ibadah.... berkali ganda pahala dpt tau... kemarin hari ke-20 rombongan aqsa syarif brangkat ke Gaza... doakan kselamatan depa smpai sana...

    0 comments: