• Home
  • Posts RSS
  • Comments RSS
  • Edit
  • dengarlah wahai sahabat .

    2.5.11
    sekiranya diri ini mampu tidak dilihat oleh semua , pasti segalanya telah terucap tika ini . Ingin sekali hati ini menjerit namun pasti tiada siapa yang dapat medengar jeritan itu . Air mataku ini tidak termampu aku mengalirkannya . Sekiranya hati ini boleh berkata-kata pastinya segala hal tidak menjadi sebegitu rumit . Banyak hal yang ingin aku perkatakan namun mengapa aku tak punya kekuatan untuk mengucapkannya ? Oleh sebab itu , aku mengambil keputusan untuk mencoretkan segalanya disini .

    Entah mengapa hati ini berasa seperti punya sesuatu yang belum terlaksana dan 'tidak cukup' . Ada juga rasa sakit seolah luka lama di guris dan disimbah dengan cuka . Pemikiran aku kini begitu 'semak' dengan pelbagai hal .

        Pemeriksaan pertengahan tahun makin hampir , namun banyak lagi pelajaran yang belum aku dapat fahami . Entah bagaimana aku akan menempuh pemeriksaan itu nanti . Benar , sebelum ini aku mabil endah tidak endah namun tidak untuk kali ini . 5A ketika PMR yang lalu sudah tiada maknanya lagi . Kejayaan yang aku peroleh ketika itu lebih banyak berkat doa orang-orang yang sayangkan diri ini berbanding usahaku sendiri .   

        Setiap insan punya nafsu dan keinginan . Tiada siapa yang mampu menyangkal itu . Aku juga seperti manusia yang lain . Namun , aku lebih memerlukan keredhaan-NYA . Aku yakin Allah telah menentukan jodoh semua hambanya sejak azali lagi , oleh itu aku perlu kuat melawan segala nafsu dan godaan-godaan yang mendatang . Aku juga perlu belajar untuk 'setia' kepada bakal suamiku . Hanya satu harapanku untuk hal yang ini , semoga 'dia' yang aku inginkan akan menjadi peneraju bahtera yang bakal terbina . Sekiranya bukan dirinya sekali biarlah yang seumpamnya . Aku benar-benar maksudkanya .

        Entah mengapa aku berasakan seperti antara kami punya jurang kini . jurang yang entah bagaimana terbina . Adakah disebabkan sikap aku sendiri ?? kini hanya kami bedua di sekolah itu . hendak dikatakan kehadiran Dauratun Nida menyebabkan jurang ini terbina . Perkara itu adalah tidak mungkin . Mungkin hati ini yang terlalu mencumburui keakraban mereka . Wajarkah aku punya perasaan sebegitu ? Semoga Allah mengekalkan persahabatan kami berempat ini walau apa jua yang bakal berlaku selepas ini .

    **hanya punya satu jalan untuk menghangatkan hubungan persahabatan kita ini dan marakkan api rindu di hati kita , iaitu dengan cara memngimbau kenangan-kenangan kita bersama .

    0 comments: