• Home
  • Posts RSS
  • Comments RSS
  • Edit
  • perkongsian

    26.4.11
    Subhanallah , sempurna sungguh ciptaan-NYA . keperibadian dan perwatakkannya amat baik dan cantik di pandangan mata ini .

    Itulah bisikkan hati ini ketika sedang khayal memikirkan 'pemimpin' diri ini suatu hari nanti .
    saat ini pula fikiran aku mula terbang mengingati status seorang senior :

    "Aq bkn lah seorang gadis yg cerewet dlm memilih pasangan hdup, siapalah diriku untk memilih permata sdgkan aq hanya lah sbtir pasir yg ada dimana2, TETAPI aq juga punya keingnan sprt wanita yg lain, dilamar lelaki yg bakal memimpinku ke ARAH yang satu yaitu SYURGA:)" 


    tiada yang lain yang diimpikan oleh seorang gadis yang waras fikirannya , hanya 1 iaitu iginkan seorang lelaki yang bakal memimpinnya ke arah yang satu iaitu syurga . 

    namun tiba-tiba hati aku tersentap . sentapan yang aku sendiri 'cipta' . aku bukan sesiapa jika ingin dibandingkan dengan  si dia . umpama langit dan bumi . aku tidak layak untuk lelaki yang seperti dia yang  elok keperibadiannya , namun begitu aku amat mengagumi dirinya yang punya karisma yang tersendiri . tapi apakan daya , cita-cita lebih d utamakan dan agama islam tidak membenarkan aku mendekati dirinya sebelum tiba masanya . selain itu , keredhaan dari-NYA lebih penting dari segala-galanya .

    buat sahabt-sahabta aku sama ada yang dikenali ataupun tidak , disini satu lagi kata-kata yang ingin aku kongsikan . 

    " sekiranya kita benar-benar sayangkan seseorang itu dan berkeinginan untuk menjadikan dia sebagai pasangan hidup ,  maka bantulah dia kejalan yang benar yang membawa ke syurga . "

    apa yang aku tulis ini adalah untuk menyedarkan diri sendiri dan untuk berkongsi bersama sahabat-sahabat yang lain 


    3 comments:

    1. Mimi Jazman said...:

      Rasa macam nak menangis je bace..

    1. np said...:

      kenapa ? jangan la .. nurul un just luahkan perasan n 99.9% tls ni un sbb utk mengingat an diri sendiri supaya tak alpa lg

    1. Mimi Jazman said...:

      em.. baguslah.. :)